lauantai 9. heinäkuuta 2011

helkutin errol ja muita elukoita

katsoin tänään kaksi potter-leffaan peräkkäin. ylläri, että olivat sarjassa seuraavat: salaisuuksien kammio ja azkabanin vanki. en tiedä mistä se johtuu, mutta näin vanhempana huomaa kaikkia jänniä juttuja noista leffoista, joissa ei aikaisemmin oo ollut "mitään kummallista". ja tuli taas huomattua sellaisia juttuja, jotka jäivät elokuvista puuttumaan. toisaalta se ärsyttää, mutta eiväthän ne kaikkea voikaan laittaa noihin leffoihin (vaikka mun lempparikohtia puuttui taas...).

aloitetaan salaisuuksien kammiosta. ihana! ja dobby! ♥ mä pidän siitä kotitontusta kyllä aivan hirveesti. tosin en varmaan sais sanoa sitä mun lempihahmoksi, kun se on mun siskon suosikki. ja koska se on siskon suosikki, niin eihän mulla tietenkään voi olla samoja suosikkeja. 8D mua häiritsee hirveesti, ettei ne ottaneet winkyä noihin seuraaviin leffoihin, koska musta ois ollu hirveen hauskaa nähdä juoppo kotitonttu. (: mutta salaisuuksien kammiosta; se ei sinällään kuulu suosikkeihin, mutta hyvä leffa se on. suosikkeihin se ei kuulu siksi, että siinä on gilderoy lockhart, joka on aivan kamala! mä vaan inhoan sitä henkilöä. näyttelijä on loistava, sen myönnän, mutta lockhart. yäk. ja hermione, rouva weasley, susan bones ja muut naispuoliset ovat hulluna siihen? mä en käsitä. toiseksi salaisuuksien kammio ei oo suosikki, koska mä vaan en pidä käärmeistä enkä hämähäkeistä! mä niin samaistun ronin inhoon hämähäkkejä kohtaan. se kohtaus, jossa harry, ron ja tora ovat kielletyssä metsässä, ja siellä on niitä hämähäkkejä.....! kamala ajatus, että se olis näytetty 3D:nä. mä olisin niin kuollut siinä kohdassa.

mutta on salaisuuksien kammiossa jotain hyvääkin; lucius malfoy! ♥ hullun hyvännäkönen mies. jason isaacs on aivan loistava luciuksena. ei ehkä parasta isä-ainesta, mutta kyllä se vaan on komee. ja seksikäs (näin vanhempana huomioin myös sen). isaacs osaa esittää ilkeetä todella hyvin, tippa nousi linssiin, siinä lopussa, kun lucce on antanut harryn antaman valedron päiväkirjan dobbylle, ja siellä on se sukka! aww. niin suloista. ja sitten kun dobby puolustaa harrya, ja loitsii luciuksen mukkelismakkelis siinä käytävällä.


komeista ja seksikkäistä miehistä saadaan hyvin siirryttyä azkabanin vankiin ja kahteen aivan ihanaan mieshenkilöön: gary oldman ja david thewlis! ♥ eli sirius musta ja remus lupin. omia suosikkejani jo kirjojen ajoilta. mä ottaisin mieluusti ramuksen pimeydenvoimilta suojautumisen opettajakseni. aivan ihana mies. tonks on onnekas nainen (niin kauan kuin onnea vain kestää...). mutta siriuksen ja remuksen hyvännäkösyydenkin hokasin vasta nyt. miten oon voinut ignoorata sen? olen muuten iloinen, että molemmat miehet ovat myös vikassa leffassa. tosin itkin jo tossa leffassa, kun sirius ehdotti harrylle, että jos se tulis asumaan hänen kanssaan, ja sitten se ei onnistunutkaan! se "muistohan" oli se muisto, jonka avulla harry karkotti ankeuttajat. mutta itkin siinä. miksi, oi miksi harry ei voinut mennä suoraan asumaan siriuksen kanssa? se ois tehnyt hyvää myös sirrelle.


azkabanin vangissa on ihania muuten ne tunnit. ois kyllä ihana, jos pääsis ratsastamaan hevoskotkalla. mä tosin kumartaisin sille ja näin, enkä hyökkäis sen kimppuun niin kuin pölkkypää-malfoy. ei mitään tapoja... tykkäsin myös paljon niiden kirjasta. se oli niin söpö. neville vaan ei osannut käsitellä sitä. ja hermione oli taikaeläintenhoidon tunnilla ihana, kun se vaan otti kiinni ronin kädestä, kun harry oli vähän pelottavassa tilanteessa. awws, ne olivat söpöjä.


mutta mun on nyt huomautettava noista tylypahkan tiluksista. ne olivat muuttaneet niitä aika reippaasti ekaan ja tokaan leffaan verrattuna. jossain haastattelussahan sanottiin, että ainoastaan suuri sali on säilynyt muuttumattomana. ja sen mä uskon. ensinnäkin, hagridin mökin paikka ja ulkonäkö oli muuttunut. sehän oli ennen siinä aivan tylypahkan porttien lähellä; nyt harry ja kumppaneiden piti mennä sinne siltaa JA portaita pitkin. mitä hitsiä? o.O mökkiin oli myös tullut lisäsiipi, ja se oli jotenkin matalampi. sitten rohkelikkojen tupahuoneeseen. tai no ensin lihavaan leidiin. mitä sille oli tapahtunut?!? tai siis leidi oli aivan eri näköinen kuin ekoissa leffoissa. plus, että koko taulu ja huone oli eri paikassa kuin ekassa leffassa. nyt se oli jossain portaiden tasanteella, kun ekassa leffassa percy vei ekaluokkalaiset kunnon käytävää pitkin taulun luo. huoh. eivätkö ne oo kiinnittäneet tällaisiin asioihin lainkaan huomiota? oleskeluhuonekin oli jotenkin erinäköinen, mutta en nyt jaksa vaivautua sen liialliseen analysointiin. seuraava juttu on nimittäin tällipajun sijainti. tokassa leffassa, kun ron lentää ford anglialla päin tällipajua, se on aivan koulun rakennusten vieressä, ja nyt se on jossain huitsissa. siis mitä? toki mä tiedän, että tällipaju tykkää liikuttaa oksiaan ja näin, mutta en uskonut sen kävelevän ja vaihtelevan kasvupaikkaansa noin vain...


ois muuten ihana päästä noille tunneille. mä joskus pienempänä suunnittelin kaikkea kivaa, mitä haluaisin lukea ja mihin tupaan kuuluisin, ym. haluaisin myös kelmien kartan. en kyllä käsitä miksi weasleyn kaksoset antoivat sen harrylle. kukaan ei tiennyt, että james oli kartassa mainittu sarvihaara (sen puoleen kuin että lupin oli kuutamo, sirius oli anturajalka ja peter matohäntä). mä olisin pitänyt sen kyllä itse... huispausta olis myös hauska kokeilla, mä haluaisin ehdottomasti ollut lyöjä. jo senkin takia, että oon pelannut pesistä, ja lyönti on aika hyvä. jahtaaja vois olla hauska, mutta ehkä mä ryhtyisin lyöjäksi. ja antaisin kunnolla turpiin malfoylle (vaikka sen joukkuekavereista löytyy aika hyvännäkösiä luihuisia ♥).


liekehtivä pikari on sitten seuraava. arvatkaa vaan onko häiritsevää, kun siinä on pattinson. yäk yäk yäk. se on hahmonakin hyvin ärsyttävä (puhumattakaan kimaltelevasta-wannabekasvissyöjävampyyri edwardista...). tosin pattinsonhan ei onneksi ollut tossa azkabanin vangissa, siinä oli se puuskupuh-rohkelikko -matsi. tosin epäselvää on, ainakin leffassa, että oliko kyseessä diggory. ainakaan se ei ollut pattinsonin esittämä, jos se diggory oli.

Ei kommentteja: