perjantai 8. heinäkuuta 2011

voldemortin nenä ja rupertin stuntti

sain juuri loppuun ensimmäisen potterin, leffan siis. se mua ainoastaan häiritsee potter-leffoja katsoessa, että mä huomaan jokaisen kohdan, jota ei leffassa ole, kun taas kirjassa se oli. tai sitten niin, että leffassa on jotain mitä kirjassa EI ole (kotikolon tuho kutosleffassa....?). joo, mutta en selkeesti oo pienempänä kiinnittänyt paljoakaan huomiota koko leffaan. tai siis se näytti niiin erilaiselta, ja mä huomasin hauskoja juttuja. osa sellaisia, jotka joku muu on jo huomannut, mutta jotka mulle tulivat ensimmäistä kertaa vastaan.

mua rupes hirveesti nyt häiritsemään se tieto, ettei lipetitin näyttelijä ole missään vaiheessa vaihtunut ja että se esittää sitä yhtä maahista, myös seiskassa!, ja että ralph fiennes ei oo ollu voldemort kuin vasta nelosesta alkaen. hitsi kun häiritsevää.... joo, mutta lipetit ensimmäisenä. mun sisko on aina sanonut, että "musta lipetit oli söpömpi silloin kun sillä oli parta ja vihree kaapu", mutta musta se on hyvä myös nykyisellään. oon itseasiassa aina ajatellut, että ne ovat VAIHTANEET lipetitin näyttelijän noihin vikoihin leffoihin, vaan ei. sama mies siellä häärii. yllättävä tieto, kuten myös se, että se esittää myös lujahakaa. propsit siis warwick davisille (joka on myös esiintynyt star wars -elokuvissa, niissä uusimmissa).

opettajissa mua on aina häirinnyt se, ettei firenzeä näytetä opettamassa, plus se, ettei matami huiskia ole kuin ekassa leffassa! mikä vääryys! huiski oli mun suosikkiopettajani koko tylypahkassa. mä olisin niin kovasti hapunnut pelaamaan huispausta, ja opetella lentämään. ja kuka siinä ois ollut parempi mua opettamaan kuin huiski? onneksi se esiintyi sentään kirjoissa... mut hyvän näyttelijän olivat huiskiksi valinneet. ♥ riesullakin oli jo ääninäyttelijä, rik mayall, mutta sitä ei koskaan näytetty! typerää. varsinkin vitosessa, jossa fred kehottaa riesua kostamaan pimennolle hänen ja georgen puolesta. se se vasta olisikin ollut näky. mä petyin hirveesti, ettei riesu ajanut pimentoa pois tylypahkasta...

mutta voldu. mua nyt oikeesti häiritsee tää asia. yks kaveri mainitsi siitä mulle, toki mä tiesin, ettei ralph esittänyt valedroa tokassa ja kuudennessa leffassa, mutta luulin sen esittäneen voldemortia kuitenkin jo ensimmäisessä leffassa. olin siis väärässä... MUTTA voldemortilla oli nenä!!! maukas! okei, ei se ihan kunnollinen nenä ollut, sehän asusteli oraven hatussa, ei varmaan kivaa isonenäisenä?, mutta oli se nenä parempi kuin noissa uudemmissa leffoissa. mut nauroin sille nenälle, kun on tottunut näkemään nenättömämmän (outo sana...?) voldemortin.

ronilla oli muuten hauska stuntman siinä velhoshakkikohdassa, jossa se uhrasi oman ratsunsa, jotta harry pääsis jatkamaan. piti pysäyttää muutaman kerran, että sain tarkistettua, että näin oikein. ekalla kerralla oli sellainen, "häh, toi EI ole rupert?" -olo. eikä se sittem ollutkaan. :D niiltä muuten puuttui yks suojaus siltä viisasten kiveltä; kalkaroksen juomat! kun kirjassahan harry ottaa sitä, millä pääsee sinne huoneeseen. hermy ei pääse sinne, koska orave on jo ottanut sitä, eikä sitä riitä kuin yhdelle. mua vaan häiritsee kun sitä ei ollut siinä.

itkin muuten jo tossa ekassakin leffassa. surullista. en muuten tunnusta itkeneeni siinä aikaisemmin. mutta kerta se on ensimmäinenkin. tuli hirveen surullinen olo, kun severus koetti pelastaa harryä siinä huispauspelissä, ihan vaan sen vuoksi, että harry on lilyn poika. lilyn, joka paljastui lopulta kalkaroksen tosirakkaudeksi ilman vastakaikua. snif. :'(

Ei kommentteja: